Protokol o kontroli ulaska i izlaska u Dom učenika srednjih škola Bjelovar

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u Dom učenika srednjih škola Bjelovar

KLASA: 011-03/25-03/01
URBROJ: 2103-94-01-25-1
Bjelovar, 17. siječnja 2025.

Na temelju Protokola o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama koji je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih 2. siječnja 2025. godine te u skladu s Kućnim redom Doma učenika srednjih škola Bjelovar, donosi se PROTOKOL O KONTROLI ULASKA I IZLASKA U DOM UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA BJELOVAR.

1. UVOD

Ovaj protokol izrađen je s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u Domu učenika srednjih škola Bjelovar (u daljnjem tekstu: Dom), zaštite učenika i svih zaposlenika Doma te prevencije mogućih situacija povećanog rizika.
Protokol se odnosi na sve osobe za vrijeme boravka u Domu uključujući učenike, zaposlenike, roditelje/skrbnike te druge vanjske posjetitelje.

2. KONTROLA PRISTUPA PROSTORIMA UČENIČKOG DOMA

2.1. Zaključavanje i nadzor ulaza
Ulazna vrata Doma imaju ugrađen sustav kontrole ulaza.
Na ulazu u Dom prisutni su vratar-telefonist-pazikuća/noćni pazitelj. Uz njih, u vrijeme učestalog ulaska učenika u Dom (početak/završetak jutarnje/popodnevne smjene učenika) prisutan je i odgajatelj.
Dežurni zaposlenici dužni su obavijestiti ravnatelja ili osobu koja ga mijenja o neuobičajenom ponašanju osoba u prostorima Doma.
Prostor Doma (ulaz, recepcija, hodnici, dnevni boravak/blagovaonica, učionice) pokriven je video nadzorom koji je redovito kontroliran.

2.2. Ulazak i izlazak učenika
Učenici mogu ulaziti u Dom u vremenu predviđenom za njihov povratak iz škole ili s drugih aktivnosti, uz poštivanje Kućnog reda Doma.
Ulazak i izlazak učenika u noćnim satima (22:00-7:00) bit će dopušten jedino uz prethodnu najavu i suglasnost roditelja učenika te uz odobrenje matičnog odgajatelja. Svaki ulazak i izlazak učenika u navedenom vremenu bit će upisan u Knjigu dežurstva odgajatelja i učenika u učeničkom domu.

2.3. Ulazak roditelja i drugih vanjskih posjetitelja
Roditelji i drugi vanjski posjetitelji mogu ulaziti u Dom u dogovorenom terminu, uz prethodnu najavu ili na poziv zaposlenika Doma, o čemu će vratar-telefonist-pazikuća/noćni pazitelj biti obaviješten.
Zaposlenik Doma obavezan je provjeriti identitet osobe koja ulazi u Dom uvidom u osobnu iskaznicu ili drugi odgovarajući dokument s fotografijom osobe. Ako posjetitelj odbije pokazati identifikacijski dokument, ulaz u Dom neće mu biti dopušten.
Svi posjetitelji bit će evidentirani u Knjizi dežurstva (evidenciji ulaska roditelja i drugih vanjskih posjetitelja u Dom) te će u pratnji zaposlenika Doma biti upućeni na dogovoreno mjesto te naknadno ispraćeni iz Doma.

2.4. Pregled osoba i predmeta učenika i drugih posjetitelja Doma
Zaposlenik Doma može, po potrebi, izvršiti sigurnosni pregled učenika i drugih osoba te njihovih predmeta. Predmeti pogodni za nanošenje ozljeda ili drugi nezakoniti predmeti bit će privremeno zadržani, a o njihovom pronalasku bit će obaviješten ravnatelj, stručne službe, roditelji i policija.
Osobama koje odbiju izvršenje pregleda neće biti dopušten ulaz u Dom.

3. EDUKACIJA I INFORMIRANJE UČENIKA, ZAPOSLENIKA I RODITELJA

Dom je dužan sve svoje zaposlenike i učenike informirati o ovom Protokolu i Kućnom redu, kao i redovito informirati roditelje o sigurnosnim mjerama i procedurama.

4. SIGURNOSNI TIM

Dom će formirati sigurnosni tim sastavljen od ravnatelja, stručnog suradnika, odgajatelja i drugih zaposlenika te predstavnika roditelja. Tim će redovito analizirati potencijalne sigurnosne prijetnje i evaluirati mjere.

5. SURADNJA S NADLEŽNIM TIJELIMA

Dom će surađivati s policijom i drugim relevantnim institucijama u cilju osiguravanja sigurnosti učenika i zaposlenika.

6. EVALUCIJA I UNAPREĐENJE INTERNIH PROTOKOLA DOMA

Dom će u suradnji s osnivačem izraditi Procjenu postojećeg stanja i analizu rizika (u roku od 90 dana od donošenja Protokola o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama) temeljem koje će se izraditi Plan sigurnosti Doma odnosno definirati mjere sigurnosti i zaštite Doma do kraja školske godine 2024./2025.

7. ZAVRŠNE ODREDBE

Ravnatelj je dužan informirati zaposlenike Doma o mjerama ovog Protokola i Protokola o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih donesenim 2. siječnja 2025. godine.
Odgajatelji su obvezni informirati učenike i roditelje.
Ovaj Protokol stupa na snagu danom donošenja i bit će redovito evaluiran te po potrebi ažuriran u skladu s novim smjernicama Ministarstva i promjenama u Kućnom redu Doma učenika srednjih škola Bjelovar.